30 Kasım 2023 tarihinde gerçekleştirdiğimiz  Alp Havacılık ve Eskişehir Havacılık Müzesi Gezimiz 08.30'da Gebze Teknik Üniversitesi'nden yola çıkarak başladı. 12.30'da Alp Havacılık üretim tesislerine ulaştık. İmalat bölümlerinde üretilen parçaları detaylıca inceledik  ve Alpata Grubu hakkında bilgilendirildik. İlk tesisi gezme sürecimiz sona erdikten sonra şirket bünyesinde yemek molası verdik ve ikinci tesise geçtik.Gezinin sonunda yönetim üyeleri ve farklı disiplinlerde çalışan mühendisler sorularımızı cevaplandırdı.15.30 civarında oradan ayrılıp ikinci durağımız olan Eskişehir Havacılık Müzesi'ne geçiş yaptık. Rehberimiz farklı uçak tiplerinin tarihsel sürecini ve gelişimini bizlere aktardı.  17.00'de Eskişehir'den ayrılarak üniversitemize döndük.

Her sene olduğu gibi bu yıl da 16 Eylül'de gezi düzenlediğimiz Sivrihisar Havacılık Merkezi'nde hava gösterileri ve uçak aerobasilerini keyifle izleme fırsatını yakaladık. Dünyanın ve ülkemizin birçok yerinden gelen havacılık ekiplerini gün boyunca kesintisiz izledik. Gebze Teknik Üniversitesi Havacılık ve Uzay Kulübü bünyesinde Havacılık komitesi olarak bu etkinliği gerçekleştirdiğimiz için çok mutluyuz.

Genç Kartallar Haftası, çeşitli askeri ve geleneksel kültürlerinin öğrenilerek tecrübe paylaşımı için ortam oluşturulması, Harbiyeli eğitimi konusunda ufkun genişletilmesi, karşılıklı güven ve dostluk duygularının pekiştirilmesi ile Hava Harbiyelilerin değerlerinin anlaşılması amacıyla düzenlenmektedir. Biz de Gebze Teknik Üniversitesi Havacılık Ve Uzay Kulübü olarak 11-12 Mayıs 2019'da Genç Kartallar Haftası'nda yerimizi alıp, kulübümüzü temsil ettik.

Adres: Yeşilköy Mah., Eski Havalimanı Cad., 34149 Bakırköy/İstanbul

2012 yılından itibaren T.C. Ticaret Bakanlığı koordinasyonuyla Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından düzenlenen Türkiye İnovasyon Haftası; global şirketlerin üst düzey yöneticilerinden, inovasyonun fikir liderlerine, akademisyenlerden öğrencilere, Türkiye’nin önde gelen şirketlerinin yöneticilerinden kamunun en üst düzey temsilcilerine kadar inovasyona dokunan tüm paydaşları bir araya getiriyor. Biz Gebze Teknik Üniversitesi Havacılık Ve Uzay Kulübü öğrencileri olarak 4 Mayıs 2019'da İnovasyon Haftası'na katılım gösterdik.

TUSAŞ Motor Sanayii A.Ş. (TEI), 1985 yılında TUSAŞ ve diğer ortakları tarafından F-16 uçaklarının F110-GE-100 motorlarının montajı ve bakımı amacıyla kurulmuştur. Türk ortakları TUSAŞ, TSKGV ve THK'dır. Diğer ortağı ise Amerikalı General Electric şirketidir. Uçak motorlarının üretim teknolojisinin transferi amacıyla TUSAŞ öncülüğünde kurulan TEI, Türkiye dışındaki ülkelerden gelen müşterilere de hizmet vermektedir. Biz, Gebze Teknik Üniversitesi Havacılık Ve Uzay Kulübü olarak, 22 Aralık 2018 tarihinde TUSAŞ Motor Sanayi'yi ziyaret ettik.

Adres: Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi Teknoloji Bulvarı İş ve Ticaret Merkezi No:16/B 26110 ESKİŞEHİR

ECA Astronomi topluluğu, ECA Elginkan Anadolu Lisesi’nde 2016’da birkaç kişilik bir topluluk olarak temelleri atılıp, 2017 Eylül ayında bir kulüp haline dönüşmüştür. Amacı, ülkemizde az ilgi gören ancak çok ama çok önemli olan bilime dikkat çekmek ve bilim okur yazarlığı kavramını topluma yaymaktır. Biz de Gebze Teknik Üniversitesi Havacılık Ve Uzay Kulübü olarak davetlerini kabul edip, 12 Aralık 2018 tarihinde onları ziyaret ettik.